Oon ollu ny maanantaista asti äireen ja isän tyänä. Ja onhan täälä vanhempien lisäksi nua pikkusisarukset vanhinta pikkusiskoa lukuunottamatta, joka miähensä kans siirtyy etelämmäs Etelä-Pohojammaata tuas joulupäivänä.

Oon syäny, maannu ja neulonu. Iskän joululahjavillasukat tuli valamihiksi vasta tapanina, annoon joulupaketis vaan toisen sukan ;) Niistä pitääski ottaa kuva, ku ei niitä mukaansa Ouluhu saa. Sitte alootin vihiroonki sen Revontulihuivin! Oon päässy aika pitkälle, oon jo toisen kaavion puolivälis. Aika koukuttavaa teherä, paitti, että pitää koko aika vaharata sitä ohojetta, että pysyy räillä. Ei oikeen mikään teeveen kattomisneule.

Uureksi vuareksi oon lähärös omahan kotia Ouluhu. Iskä lähtöö viämähän. Tosi kiva, ku saa sitte kaikki joululahajat ovelta ovelle. Olin vissihin ollu tosi kiltti, tai sitte se pukki oli erehtyny, ku sain niin palio pakettia ja kaikki oli viälä justihin sopivia lahajoja. Imurin sain, ny voin siis alakaa käyttääkki imuria, erellistä en oo viittiny, ku se oli mallia "paljon melua tyhjästä".

Niin ja olihan muuten aika hauska, ku siskoo ja sen miäs oli tilannu meille joulupukin! Ei oo viitehentoista vuatehen käyny pukkia ja ny se osas tulla meille. Vähäkö me naurettihin!

Mutta joo, siis tarkootus oli toivottaa kaikille lukijoolle oikeen hyvää uutta vuotta! Ja toivottavasti piretään paremmin yhteyttä ku viime vuanna.

Ja muuten, te kaikki tutut ja kumminkaimat, jotka tätä luetta ja saan aina jostaki kuulla, että se ja sekin tätä lukoo, niin laittakaa kommentteja. Olis kiva tiätää, ketkä kaikki on mun tekemisistä selevillä, ja kelle niitä pitääs viä selevittää. Sen tiärän, että täälä käy palion väkiä, ku blogilistan kautta tilaajiaki on yli viiskymmentä ja kävijälaskuri raksuttaa. KIITOS, ku käyttä, tylsähän näitä oli ittellensä kirioottaa ;)