Tänä viikonloppuna oon ollut omasta mielestäni tosi ahkera. Oon siivonnut keittiön kaapit, pessy jääkaapin, kahvinkeittimen, mikron, leivänpaahtimen ja tiskannu. Lisäksi oon pyykänny ja silittäny. Sekä tietysti valmistellu ens viikon tunteja. Ens viikolla mulla on neljä kokonaista päivää ja niissä kyllä piisaa valmisteltavaa, ainakin henkisesti. Käsitöitäkin olen kuitenkin ehtinyt tekemään. Ainakin viimeistelemään keskeneräiset. Vielä olis tarkoitus tänään vähän ommella.

Tuolta joululahjaosioista löytyy kolme valmista joululahjaa. Perheenjäsenet, älkää menkö kurkkimaan.
Ja ettei tulisi kuvaton postaus, niin laitan tähän kuvia tekemistäni kuvakorteista.

1086011.jpg

Materiaalit ja välineet: erivärisiä kartonkeja, lehdistä (enimmäkseen Opettaja ja Metsästäjä) leikattuja kuvia, kontaktimuovia, liimaa ja sakset
Ja mihin näitä tarvitaan: Alkavalla viikolla teen koulussa oppilaiden kanssa kaikenlaisia Suomi-juttuja. Nämä sopii mun mielestä siihen, kaikki on kuvia Suomesta, suomalaisuudesta ja Suomen luonnosta. Tarkoituksena olis, että jokainen oppilas ottaa yhden kuvan ja vuorotellen kertoo siitä toisille oppilaille. Ja sitten näitä voi myöhemmin käyttää melkein mihin vaan, kun mitään tekstejä ei kuvissa ole, pelkästään kuvat erivärisillä pohjilla ja muovitettuina.

Tässä vielä lähikuvana joitain korteista. Salama loistaa ikävästi tuohon yhteen.

1086025.jpg