Kävin neuletapaamisessa Ainolassa, neulomassa yksin penkillä. Joko olin väärässä paikassa tai sitten siellä ei tosiaankaan ollut ketään muita. Harmitti kovasti, kun olin niin odottanut näkeväni kasvoja nimimerkkien takaa. Tämän vielä kestin pahemmin hermostumatta, mutta kotiin tultuani sähköpostissa odottanut viesti katkaisi kamelin selän. Erään ihanan sudenpentuni hankala äiti oli laittanut sähköpostia ja valittanut, että kun meidän lauma ei ole aktiivinen. Reissuja peruuntuu (yksi meidän lauman reissu peruuntui keväällä ja kesällä peruuntui minusta riippumattomista syistä koko lippukunnan leiri) ja ei ole tarpeeksi aktiviteetteja ja voisiko mennä toiseen ryhmään. Hermostuin totaalisesti: minä olen vapaaehtoisesti, palkatta, omaa aikaani käyttäen järjestänyt sudenpentutytöille tekemistä ja retkiä ja vaikka mitä! Ja sitten joku kehtaa valittaa! Sitä paitsi viimeisen vuoden aikana meidän lauma on osallistunut syysleirille, ollut omalla yöretkellä, osallistunut talvileirille ja ollut vielä kansallisessa tapahtumassa Suurjuhlassa sen lisäksi, että joka tiistai on ollut toimintaa joko kololla tai jossain muualla. Mikä näille nykyajan kaupunkilaisvanhemmille riittää hyväksi harrastustoiminnaksi? No mutta ei aiheesta enempää, aion tälle äidille sanoa kyllä, että minä olen parhaani tehnyt, vaihtakoon ryhmää tai harrastusta, jos ei kelpaa.

No näissä huonoissa tunnelmissa lähdettiin miehen kanssa kaupungille, mutta onneksi sieltä löytyi mitä etsittiin. Eli juoksulenkkarit molemmille. Molempien lenkkarit on jo vuosia vanhat ja niin kuluneet, että uudet oli saatava. Myyjä oli asiantunteva sekä asiakaspalveluhenkinen ja löysi meille molemmille hyvät kengät. Halvathan ne eivät olleet, mutta onneksi minulla on rikas mies, joka kengät maksoi.
Iloisena yllätyksenä löytyi Suomalaisesta kirjakaupasta kauan odottamani uusin Viivi ja Wagner. Niille tiedoksi, jotka eivät vielä tiedä: olen ihan fani! Sekä minä että mieheni jaksamme nauraa sarjakuville yhä uudestaan ja uudestaan, ehkä niistä niin monet osuu kohdalleen. Tämän postauksen jälkeen siirryn nauttimaan lukuelämyksestä ja hyvistä nauruista. Tässä kuva ostosreissun tuloksista.

795623.jpg