Ensiksi lämpimät kiitokset kaikille Algebran johdosta onnitelleille :)

Sitten postauksen aiheeseen. Eli joku on jo Piian blogista saattanut käydä lukemassa, että meidän tilkut on vihdoin valmiit! Tuossa alkuviikosta laitettiin tilkut johonkin järjestykseen ja mä otin hommakseni Oonan peiton kokoamisen. Siihen valmiiksi saattamiseen tuli ihan himo, joten palaset on nyt liitetty ja peitto valmis :)

1243509740_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tältä näyttää. Mun mielestä hyvältä. Yllättävän hyvin sopii palaset toisiinsa, vaikka värit olikin aika kirjavia laidasta laitaan. Ja hyvin sai yhdistettyä, vaikka käsiala olikin meillä Piian kans tosi erilainen: mä tein samasta langasta (Seitsemän veljestä) samalla koukulla (nro 3) kymmenen kerroksen tilkkuja, Piia kahdeksan.

Tilkut on siis 17 cm x 17 cm eli valmiille peitolle tuli kokoa 85 cm x 170 cm. Tilkkuja peitossa siis 50 kpl:tta. Tämän peiton tilkuista 28 on Piian tekemiä ja 22 mun. Painoa peitolla on 1188 g. Langat on pääasiassa jämälankoja, Piia osti tähän peittoon kai yhden kerän lankaa, mä ostin yhden valkoisen kerän koko projektiin.

Tässä alla vielä kuva koko peitosta pingotuksessa.

1243509722_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lauantaina alkaakin sitten kesäloma. Lomasuunnitelmia on rutkasti, ku pitää edustaa häissä ja rippijuhlissa. Lisäksi lomaillaan herra M:n kanssa juhannus mökillä ja muutenkin reissailen Etelä-Pohjanmaalle, mummolaan ja ehkä Turkuunkin. Piian ja lasten kanssa olis tarkoitus käydä huvipuistossa. Ja osakunnan kesäexcu suuntaa tänä vuonna sinne mistä mä oon kotoosin.

Kesän matkustusprojektina (eli junakäsityönä) onkin sitten tämä alla oleva. En osannu luopua isoäidinneliöistä, vaan aloitin oman peittoprojektin. Katotaan minkä kokoinen tästä tulee, mutta torkkupeitto varmaan. Käytän ainoastaan näitä värejä, haluan kesäisen ja vaalean peiton. Lanka sama, koukku sama.

1243511185_img-d41d8cd98f00b204e9800998e